5 tricks til at engagere dit publikum

Brug af en blandet læringstilgang i dit eLearning-træningsprogram hjælper med at holde dit publikum engageret og dit budskab på målet.

Bland din eLearning-uddannelse med håndgribelige ting

Blandet læring adskiller sig fra den traditionelle klasseværelsesoplevelse og er struktureret til at adskille sig fra den mere velkendte brug af onlinetræning for at supplere live instruktørledede sessioner. Det er unikke strategier, der sikrer, at eLearning-programmet bliver den slags instruktionsmodel, der gavner både organisationen og deltageren. At holde eLearning-publikummet engageret og på sporet kræver lidt kreativitet, en række forskellige oplevelser og, især med voksne, en masse sjov. Heldigvis, når det kommer til at udvikle et træningsprogram, lancere en salgskampagne eller styrke eLearning, er der måder at blande måden indhold leveres på, så oplevelsen bliver mere naturlig, behagelig og effektiv.

Indsprøjtning af variation i et eLearning-træningsmodul eller -kampagne hjælper med at engagere dit publikum, styrke dine koncepter og forbedre dit publikums forståelse af emnet. Selvom jeg kalder dem “tricks”, er de solide instruktionsværktøjer, der hæver barren for præstationer og fører til succes. Nogle af dem fungerer endda som autonome læremidler.

Taktik til at forbedre eLearning-oplevelsen

Jeg taler om at inkorporere simple fysiske tricks i håndgribelige materialer, der hjælper med at få dit budskab igennem og fungerer som supplerende opfordringer til handling. Når eLearning er tilgængelig for deltagere 24-7, fremmer disse fysiske materialer reel interaktion, diskussion eller konkurrence og giver et incitament til at vende tilbage til dit websted for at lære mere.

Der er reelle fordele til lave omkostninger ved at anvende denne type blandet læring. Nogle af de foreslåede simple værktøjer kan genbruges, mens andre er designet til engangs- eller korttidsbrug. De fleste materielle genstande skal tilpasses til at tjene som referencemateriale eller til varig og permanent brug.

Disse materialer er holdbare, hjælper med at præsentere et budskab grafisk, er enkle at forklare og anvende og hænger sammen med eLearning-træningskampagnen.

Fordelene omfatter:

  • Forstærker nøglebudskaber i publikums sind
  • Forbedre selvlæring
  • Tilføjer sjov til lærings-/træningsoplevelsen
  • Stimulerer deltagernes engagement

Lad os se på nogle eksempler.

1. Kodekort

Et karakteristisk kodekort kommunikerer en eLearning-kampagne eller -promovering og kan tjene som en stærk opfordring til handling for at drive deltagerne tilbage til eLearning-webstedet og -programmet. Disse kort har serienumre, normalt fire til seks tegn lange. Tal kan være enkelte eller sekvenserede, hvordan XYZ-gruppen får dette nummer eller rækkefølgen af ​​tal.

I vores program giver kodekort os også mulighed for at se, hvor succesrige vores feltrepræsentanter er med at promovere træningsprogrammet. Serienumre kan bruges til at spore dem, der promoverer en specifik træningskampagne i en bestemt region. Ved at vide, hvilken sekvens af koder, der gives til en specifik feltrepræsentant, ved du, hvor succesfuld et individ er med at lancere træningsprogrammet baseret på antallet af koder, der er indløst i et specifikt område.

For deltagere kan kodekort indlejre en nøglebesked, føre til en tidsbestemt pop-up-quiz, være vejen til en ny klasse, tage deltageren til en ny destinationsside eller give et vilkårligt antal unikke oplevelser.

Opret et kort med en engangskode til hver person. Inkluder en besked, der inviterer deltageren til at handle; for eksempel: “Indtast denne kode for at tage en popquiz og tjene X.” Belønningen kan være en øjeblikkelig præmie eller en chance for at deltage i en konkurrence. Tænk på andre muligheder, der er relevante for dit træningsprogram og din branche.

2. Skrabelodder

Skrabelodder kan være lidt mere udfordrende at gøre relevante for læringsoplevelsen, men de har den unikke evne til at skabe engagement i en gruppe. Det er svært ikke at blive involveret, når andre mennesker aktivt skraber og hævder præmier, selvom præmien kun er ét rigtigt svar!

Hvert kort kan have et spørgsmål; målet ville være at strege det rigtige svar over. I en gruppesammensætning har hver person en tendens til at krydse alt af, hvilket gør dette til en spændende læringsoplevelse, der kan sætte gang i livlige diskussioner.

En anden måde at bruge et skrabelod med eLearning er at køre et “Instant Win” skrabelod, der sender eleverne tilbage til webstedet for at besvare et spørgsmål og få en præmie for det rigtige svar.

3. Samlekort

Kan du huske det sjove ved at udveksle kort med barndomsvenner, og hvordan disse kort hurtigt førte alle sammen til fælles formål? De har stadig den effekt og er meget motiverende, når de er en del af en temakampagne. Målet er at samle kort, bytte dem med andre deltagere for at samle et helt sæt eller finde et enkelt sjældent og værdifuldt kort.

Hvert kort kan have et unikt serienummer knyttet til et bestemt produkt, princip eller nøglestrategi. Design spillet, så deltagerne optjener point for hvert kort indsamlet med en særlig bonus for flest point. Forstærk fysiske visitkort med online-repræsentationer for at øge træningskampagnens konkurrenceevne og give deltagerne mulighed for at se de kort, de har indsamlet.

4. Flash-kort / meddelelsesmærker

Disse er mere tilbøjelige til at blive betragtet som referencestykker i stedet for studievejledninger eller samleobjekter, men kan struktureres på samme måde til at have en interaktiv konkurrencefordel. De bruges oftest til at hjælpe folk med at huske en besked eller en enkelt idé.

Her er et eksempel fra vores Score with Intel® Core™-træningskampagne. Kortet indeholdt vigtige beskeder til brug under Mystery Shop-segmentet af træningskampagnen.

En medarbejder kan hurtigt henvise til oplysningerne, bruge dem i en præsentation eller have dem til rådighed for at besvare et spørgsmål eller forstærke et salgsargument. Du kan overveje at bruge snore, så kortene kan opbevares ved hånden og let tilgængelige som reference.

Forskellige kort kan afspejle flere produkter eller indeholde oplysninger, der er unikke for et enkelt produkt, afdeling eller koncept. De er også ideelle til brug i RPG-situationer.

5. Kort og spilbrikker

Enhver visuel repræsentation, såsom et kort eller diagram, kan kortlægge en vej for den læringsrejse, du designer. Bed hver deltager om at markere deres fremskridt ad den vej.

Kortet kan være en interaktiv online-version eller eventuelt i et egnet format. Overvej at placere kort i plakatstørrelse et centralt sted, såsom et pauserum, hvor deltagerne kan markere fremskridt med spillebrikker.

Hands-on engagement styrker læring, og evnen til at kortlægge individuelle og gruppefremskridt mod målet er en fantastisk måde at fremme buy-in. Spil og aktiv deltagelse er nøglen til teambuilding.

Forbedre e-læring

Håndgribeligt materiale er tilpasningsdygtigt og designet med et formål, der overlever en individuel læringsoplevelse. Enhver fysisk del kan tjene flere formål og kan ofte genbruges eller genbruges til et andet formål. Genstande som kort, kort og spillebrikker er holdbare og genanvendelige.

Vi har haft stor succes med at inkorporere en blandet tilgang i vores eLearning-træningskampagner. Du kan forvise kedsomhed fra træningsoplevelsen ved at blande læringsoplevelsen til at inkludere håndgribelige tricks til at booste dine eLearning-kampagner. Og at forvise kedsomhed er den bedste måde at nå kritiske træningsmål på.

About admin

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *